Okul Sorunları ve Çözüm Önerileri

Okul Sorunları ve Çözüm Önerileri

02.06.2023 156

 

02-06-202302-06-202302-06-202302-06-202302-06-2023

Okul yaşantısı hayatımızın uzun bir dönemini kaplamaktadır. Ve bu uzun dönem asla sorunsuz geçmez. Her öğrenci okulunun belli dönemlerinde belli problemler yaşabilir. Öğretmenlerimiz ve okul idaremiz bir araya gelerek okulda yaşanması muhtemelen sorunları tartıştılar ve alınacak önlemler konusunda çeşitli kararlar aldılar.

Toplantı öncesinde bu konuda araştırma yapan Ayşegül ÇIĞRIKÇI öğretmenimiz okullarda genel olarak karşılaşılan problemlerin neler olduğu ile ilgili bilgi verdi.

A.AİLE AÇISINDAN SORUNLAR:

1)Öğrenci velilerinin  duyarsızlığı,öğrencilerini velilerin takip etmemesi

2) Öğrencilerin evdeki çalışma ortamlarının yokluğu, olumsuzluğu 

3) Beslenme yetersizliği,

4) Aile tarafından öğrencinin işgücüne katkısının hesap edilmesi, başka  işlerinde çalıştırılmaları,

5) Aile içi problemler, kalabalık aile ortamları öğrenci başarısını olumsuz etkileri

6) Ailelerin eğitimsizliği 

B.ÖĞRENCİ  AÇISINDAN SORUNLAR:

1) Öğrencilerin büyük bir çoğunluğunda amaç eksikliği,neden okuması gerektiğini anlamamış olması

2) Öğrencilerin yeterli düzeyde beslenme alışkanlıklarının olmaması

3) Öğrencilerin  okuma, araştırma, düşünme, uygulama konusunda  yeterince bilinçlendirilmemeleri  yönlendirilmemeleri

4) Öğrencilerin ilgileri dışında, yetenekleri olmayan konularda sorumlu tutulmaları

5) Devamsızlık sorununun varlığı ve devam takip uygulamasının yetersizliği

6) Sınav kaygısının yüksek olması ve öğrenci başarısına olumsuz etkisi

7) Derslerin derste yeterince öğrenilmemesi, kaynak, araç ve gereçlerden yeterince yararlanamaması

8) Ders çalışma sürelerinin, ders dışı etkinlik sürelerinin ve sosyal ortam sürelerinin planlanamaması

9)Öğrencilerin başarılı sayılan okullara farklı yöntemlerle yazılması diğer okulların kenar okul sayılmasından kaynaklanan motivasyon eksikliği

C.ÖĞRETMEN AÇISINDAN SORUNLAR:

1) Öğretmenlerin moral ve motivasyonlarını bozucu açıklamaların yetkililerce yapılması.

2) Öğretmenin kendini yenileyememesi, mezun olduğu bilgilerle emekli olmayı düşünmesi ve yeniliklere mesafeli durması

3) Sürekli, öğretim yapılması; bilginin eğitime ( Davranışa) dönüştürülmesine çalışılmaması,

4) Öğretmenlerin  bir kısmının derslere hazırlıksız, araç-gereçsiz,yeni uygulama ve yöntem ve tekniklere hazırlıksız girmeleri 

5) Sosyal becerileri geliştirici çalışmalara yeterince zaman ayrılamayışı,

6) Hizmet içi eğitim faaliyetlerine gereken önemin verilmeyişi ya da katılmamaları,yapılan eğitimlerin çok verimli olmaması

7) Okullarda Öğretmen eksikliklerinin çok fazla olması, öğretmen açıklarının vekil-ücretli öğretmen görevlendirilmesi yoluyla karşılanması 

8) Derslerin derste öğrenilmemesi

9) Ders çalışma ve ders dışı faaliyet sürelerinin planlaması

10)Okullarda öğretimden çok eğitime yer vermemeleri

D)OKUL AÇISINDAN SORUNLAR:  

1) Okulların fizikî yetersizliği, (bilgi teknoloji, kütüphane, laboratuar, çok amaçlı salon)

2) Birleştirilmiş sınıf uygulamaları

3) Okulun cazibe merkezi olamaması, kurslar ve etütlerle desteklenememesi

4) Okul öğretmenlerinin bulundukları yerleri benimsememeleri, yabancı öğretmenlerin kısa sürede okulundan ya da bölgeden ayrılma isteği, yerli öğretmenlerin de uzun süredir aynı okulda çalışmalarından kaynaklanan isteksizlikler

5) Fiziki imkansızlıklar nedeniyle bazı okullarımızda ikili öğretim yapılması, yani derslik sayısının yetersizliği.

7)Okullarda bulunan öğrenci sayısının çokluğu

E) ÇEVRE VE YAYGIN EĞİTİM AÇISINDAN SORUNLAR: 

1) Eğitici tv programlarının olmaması ya da yetersiz olması,

2) Çevrede model olabilecek insanların azlığı,

3) Arkadaş gruplarının birbirini kötü yönlendirmesi ve iletişimsizlik sorunları,ailelerin yeterince takip etmemeleri

6) Okul-aile ilişkilerinin zayıf olması

Belirtilen bu sorunlardan okulumuzda olanlar tespit edilerek aşağıda yer alan çözüm önerileri getirilmiştir.

A)AİLE AÇISINDAN ALINACAK ÖNLEMLER:

1-Aileleri duyarlı kılabilmek için, en az ayda bir kere veli toplantıları yaparak bilinçlendirme çalışmaları yapılmalı, velilere ciddi ve özendirici yaklaşılmalı.

2- Öğrenciler için ev ortamlarında mutlaka özel bir çalışma ortamı oluşturulmasına vurgu yapılmalı.

4- Velilerin eğitimsizliği dikkate alınarak ve kalabalık aile ortamlarında oldukları da düşünülerek velilerden çocuklarının ders çalışma ortamlarına olanak sağlamalarınının gerekililiği anlatılmalı.

5-Veli akademileri kapsamında velilerle iletişime geçilmeli

6-Umudum Öğretmenim projesi kapsamında öğrencilerin evlerinde ziyaretlerinin gerçekleştirilmesi sağlanmalı

7-Velilerin katılımı ile gerçekleştirilecek sosyal etkinliklere yer verilmelidir.

B)ÖĞRENCİ AÇISINDAN ALINACAK ÖNLEMLER:

1-Öğrencilerde gelecek için amaç oluşturulmasına çalışılması, meslekler özendirilmeleri için zaman zaman meslek tanıtım ziyaret ve etkinlikleri yapılması.

 2-Öğrencilerin düşünme, okuma ,araştırma ve uygulama konusunda yeterince yönlendirme ve destekleme çalımları yapılmalı.

3- Okula geç gelen ya da devamsızlık yapan öğrencilerin tespit edilerek gerekli görüşmelerin yapılması sağlamalı                                                                                     

6- Öğrencide oluşan sınav kaygısının psikolojik desteklerle, rehberlik hizmetleriyle mutlaka aşılması sağlanmalı, öğrencide özgüven gelişimine destek olunmalı.

C) ÖĞRETMEN AÇISINDAN ALINACAK ÖNLEMLER:

1-Öğretmenin kendini yenileyebilmesine olanak sağlanmalı. Hizmet içi eğitimlerin sıklaştırılarak ve ciddiyetle üzerinde durularak mesleki gelişimlerine olanak sağlanmalı.

2-Sürekli öğretim yapılarak eğitimin eksik bırakılmasının önlenmesi, bilginin davranışa dönüştürülmesinin önünün açılması sağlanmalı.

3-Hizmetiçi eğitim faaliyetlerine katılıma önem verilmesi sağlanmalı.

D)OKUL AÇISINDAN ALINACAK ÖNLEMLER:

1) Okulumuzun fizikî açıdan iyi durumda olduğu tespit edilmiş olup. Fen laboratuvarı bulunmadığı bunun için çalışmaların devam etmesine karar verilmiştir.

2) Kurslara katılımın yeterli düzeyde olduğu ve devamının sağlanması konusunda hassiyet gösterilmesi kararı alınmıştır.

E)ÇEVRE VE YAYGIN EĞİTİM AÇISINDAN ALINACAK ÖNLEMLER

1) Gezi ve kültürel faaliyetlere devam edilmesine,

2) Rol model olabilecek yazar, akademisyen ya da çeşitli mezun öğrenci veya meslek mensubunun okulumuza davet edilmesine 

3) Okul-aile birliği ilişkilerini güçlendirmek için kültürel faaliyetlerin yapılmasına 

karar verilmiştir.